Nabízíme Vám možnost vzdělávání na kurzech a seminářích: 

1.  Péče o osobní finance

 

Seminář je určen pro všechny, kteří chápou nutnost péče o vlastní finance jako příležitost k vlastnímu rozvoji nebo chtějí pomáhat v péči o osobní finance ostatním. Účastníci mají možnost prakticky přistoupit ke svému hospodaření a hned na semináři provést analýzu a plán, tento zkonzultovat s lektorem a rovněž získá motivaci k dalšímu rozvoji v této oblasti.

Obsah:

  1. Domácnost jako podnik, aplikace principů hospodaření podniku na domácnosti či hospodaření jednotlivce, cykly, rozpočet atd.
  2. Stanovení cílů a priorit hospodaření – praktické cvičení pro účastníky, zamyšlení nad budoucností, očekáváními, riziky.
  3. Rekapitulace stávajícího stavu – nejprve teoretická ukázka na příkladu lektora, pak účastníci prakticky vypracovávají analýzu.
  4. Možnosti snížení nákladů – pravidelných, nepravidelných, praktické příklady – energie, telefon, internet, doprava, domácnost atd.
  5. Možnosti zvýšení příjmů – praktické příklady, mzda, podnikání, nájem, využití majetku atd.
  6. Plánování hospodaření – dlouhodobý, krátkodobý plán, sestavení, dodržování.
  7. Psychologie motivace k dodržování plánu hospodaření – nejdůležitější prvek v budoucnu. Jak najít způsob sebemotivace – příklady pro každý typ osobnosti.
  8. Rezervy a investice – v jaké výši rezervy, kam je investovat, dlouhodobé, rezervy k dispozici.
  9. Diskuse, dotazy.

2.    Možnosti řešení finančních problémů

Seminář je určen pro všechny, kteří si uvědomují, že je třeba změnit postoj k penězům a majetku. Cílem je naučit peníze pracovat pro svůj užitek, nikoliv obráceně. Seminář obsahuje nejen rozměr čistě formální, ale také v jistém smyslu duchovní, tedy přístup k penězům obecně, hledání překážek v postojích k penězům.

Obsah:

  1. Uvědomění si problému a jeho rozsahu – čistě formální hledisko, nutnost nezakrývat si skutečný stav
  2. Zjištění vlastních postojů k této problematice, jak a kdy dluhy vznikly, proč nebyly řešeny hned.
  3. Prozkoumání, zda jsou závazky důvodné a nepromlčené - co je reálné v praxi.
  4. Možnosti řešení – podrobné probrání jednotlivých možností:  konsolidace, povolení splátkového kalendáře, oddlužení.
  5. Jak na to – jednotlivé způsoby řešení, výhody, nevýhody, možnosti použití, zvolení toho, co je pro mě vhodné.
  6. Příklady – uvedení problémových případů a jejich praktických řešení.
  7. Diskuse s účastníky, řešení jimi předložených situací.

3.    Oddlužení prakticky

Seminář je určen jak pro občany neschopné splácet své dluhy, tak pro zaměstnance občanských poraden, finanční poradce a zájemce o znalost této problematiky. Seminář probíhá prakticky, je uvedeno množství příkladů z praxe.

Obsah:

  1. Právní úprava oddlužení – insolvenční zákon a jeho působnost, novely.
  2. Úpadek – jaký je požadavek zákona a jak jej prokázat.
  3. Dlužník – kdo může požádat o oddlužení.
  4. Dluhy – které a kdy mohou spadat do oddlužení.
  5. Příjmy – výše a druh příjmů možný v oddlužení.
  6. Výpočet částky pro oddlužení – praktické příklady.
  7. Návrh na povolení oddlužení – vyplnění, praktický příklad
  8. Listiny, které je třeba doložit – praktický příklad.
  9. Manželé a oddlužení – specifická situace, příklady z praxe.
  10.  Praxe jednotlivých soudů v rámci ČR, mezery v insolvenčním zákoně, dotazy účastníků.

4.    Finanční gramotnost 

Seminář je určený pro širokou veřejnost nebo pro zaměstnance firem, kdy je třeba vzít v úvahu, že v dnešní době je tato problematika velice aktuální. Zaměstnanec, který nemá v pořádku finance, často podává snížený pracovní výkon, případně se snadněji dopustí chyb.  

Obsah:

  1. Hospodaření domácnosti – teorie i praxe.
  2. Náklady domácnosti – pravidelné, nepravidelné.
  3. Ovlivnění nákladů – možnosti u jednotlivých nákladů.
  4. Zodpovědné zadlužování – jak vybrat správnou hypotéku, úvěr, půjčku a kdy si ji brát.
  5. Plán hospodaření a jeho dodržování – jak sestavit a hlavně jak na sebe – tedy na jeho dodržování.
  6. Tvorba rezerv a jejich umístění.

5.    Péče o zákazníky v praxi

Seminář je určen komukoliv, kdo se setkává se zákazníkem, ať již fyzicky, tak přes e-mail či telefonicky. Každý pracovník, který se dostává do kontaktu se zákazníkem, může ovlivnit, zda se k vám zákazník vrátí nebo zda příště nakoupí u konkurence. Účastníci na semináři poznají, jak se lépe chovat k zákazníkům, uvidí chyby, kterých se dopouští a získají nový pohled na přístup k zákazníkovi.

6.    Tvorba myšlenkových map - způsob rozvoje kreativity

Praktický seminář určený komukoliv, kdo chce rozvíjet své tvůrčí schopnosti nebo se chce naučit podívat na své nápady či problémy z nadhledu. Myšlenkové mapy jsou nástrojem ulehčujícím rozpracování nápadů a jejich převedení ze stádia pouhé myšlenky na konkrétní produkt, službu, řešení apod. s určením zákazníka, jeho motivů, nejvhodnějšího způsobu prodeje apod. Myšlenkové mapy se dají využít v mnoha oblastech – určení priorit osobního či profesního života, řešení problému, nápad k podnikání, nalezení východiska z nepříjemné situace atd.

Tento seminář je velmi! interaktivní. Od počátku probíhá velmi prakticky a za účasti názorů, připomínek, návrhů všech účastníků. Výsledkem jsou velmi nápadité mapy a hlavně nadšení účastníků pro tvorbu a svůj vlastní rozvoj kreativity skrze užití myšlenkových map.

7.    Jak zvýšit osobní produktivitu

Seminář je určen především manažerům na všech stupních řízení, ale také všem zájemcům, kteří mají zájem o sebevzdělávání a lepší využití času. Účastníci budou mít možnost prakticky zjistit, kde mají rezervy a jak je využít, jak do budoucna nastavit své priority ve využití času, jak rozlišit podstatné od nepodstatného, jak delegovat úkoly a jak si rozvrhnout své povinnosti do vhodného času.

8.    Ochrana duševního vlastnictví podniku

Seminář je určený pro majitele firem a manažery, aby se naučili co nejlépe ochránit své firemní know-how. Málokdo si uvědomuje jak cenné je jeho duševní vlastnictví, a o kolik zákazníků, a tedy peněz, může přijít, pokud si své duševní vlastnictví dostatečně nechrání. Konkurenční doložka, na kterou mnoho firem spoléhá, není zdaleka tou nejlepší ochranou!

9.    Jak napsat účinný obchodní dopis a nabídku

Seminář je určen manažerům, asistentkám, pracovníkům marketingu a ostatním zájemcům o tuto problematiku. Cílem je seznámit účastníky se základními pravidly pro psaní obchodních dopisů a nabídek, s určením cílového okruhu a hlavního zaměření, kam umístit jednotlivé části a jak je formulovat, aby měly požadovaný účinek.

10.    Kreativita jako předpoklad rozvoje firmy

V dnešní době již manažerům nestačí vzdělání, je potřeba nové přístupy a tím využití tvořivé části osobnosti. Ne každý je schopen tuto část své osobnosti v sobě objevit a využít. Proto přicházíme s kurzem – návodem, inspirací jak tuto část své osobnosti v sobě najít a probudit. Věříme, že tento objev už nikdy nebude zapomenut a bude využíván s nadšením a ku prospěchu nejen firmy, ale hlavně účastníka semináře samotného.

11.       Role ve firmě

Každá firma potřebuje pro své úspěšné fungování rozděleny role. Toto je zásadní jak pro začínající, tak pro již vybudovanou firmu. Vědět, kdo, jakou a jak kvalitně zastává určitou roli ve firmě. V praxi se stává, že pracovník zastává roli formálně, dle názvu, ve skutečnosti tuto roli neformálně zastává někdo jiný (jde často i o „ředitele“). Pro firmu je zdravé, pokud se očistí a tyto role a jejich představitele dobře identifikuje a pro budoucnost nastaví správně.

12.        Efektivní vedení porad

Porada je nutná součást firemní kultury. Je mnoho možností jak je vést, ale je našim cílem efektivita, pak je nutné se vzdělat i v této oblasti. Účastníci semináře by v závěru neměli chápat poradu jako tzv. nutné zlo, ale jako skvělý nástroj k řízení, k podpoře a ke spolupráci, a k tomu získají množství nástrojů a povzbuzení.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kontakt

O c h r a n a f i n a n c í Jana Turská Mgr.Ing.Lenka Prokschová

30. dubna 17
Ostrava 2
702 00